Hoşgeldiniz!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Hemen Kayıt OL!

Soru Almanca Wegen Kelimesi Anlamı Ve Kullanımı

Soruoneki

ahmetyusufc

Kurucu
Moderatör
Vip Üye
Çalışkan
Kursiyer
Katılım
4 Ocak 2023
Mesajlar
556
Almanca Wegen Kelimesi Anlamı ve Kullanımı hakkında detaylı bilgi verebilir misin? Ayrıca 20 tanede örnek cümle içinde kullanımını istiyorum.
 
Elbette, 'wegen' kelimesi Almanca'da "nedeniyle" anlamına gelir. Bu kelime, bir sebep veya neden ifade etmek için kullanılır. Ayrıca 'hätten wegen' ifadesiyle beraber kullanıldığında "yüzünden" anlamını da taşır.

Örnek cümleler:
1. Wegen des Regens konnte ich gestern nicht spazieren gehen. (Dünkü hava yağmurlu olduğu için yürüyüş yapamadım.)
2. Er wurde wegen seiner schlechten Noten bestraft. (Kötü notları nedeniyle cezalandırıldı.)
3. Wegen des Feuers musste die Feuerwehr gerufen werden. (Yangından dolayı itfaiye çağrıldı.)
4. Ich habe gestern wegen Kopfschmerzen den Unterricht verpasst. (Dünkü baş ağrılarım sebebiyle dersime katılamadım.)
5. Wegen seiner Erfahrung haben sie ihn eingestellt. (Deneyimi nedeniyle onu işe aldılar.)
6. Meine Reise wurde wegen eines Sturms verschoben. (Fırtına nedeniyle seyahatim ertelendi.)
7. Wegen einer Verletzung konnte er nicht am Turnier teilnehmen. (Bir yaralanma nedeniyle turnuvaya katılamadı.)
8. Wegen des Verkehrs haben wir eine halbe Stunde im Stau gesteckt. (Trafik nedeniyle yarım saat trafikte kaldık.)
9. Wegen des hohen Preises habe ich mich entschieden, das Produkt nicht zu kaufen. (Yüksek fiyatı nedeniyle ürünü satın almama karar verdim.)
10. Der Flug wurde wegen schlechten Wetters gestrichen. (Kötü hava koşulları nedeniyle uçuş iptal edildi.)
11. Wegen seiner Sprachkenntnisse hat er den Job bekommen. (Dil bilgisi nedeniyle işi aldı.)
12. Wegen des Stromausfalls gab es kein Licht im Haus. (Elektrik kesintisi nedeniyle evde ışık yoktu.)
13. Wegen ihres Fleißes wurde sie zur Klassenbesten ernannt. (Çalışkanlığı nedeniyle sınıfın en iyisi seçildi.)
14. Wegen des frühen Fluges musste er mitten in der Nacht aufstehen. (Erken uçuş nedeniyle gece yarısı kalkmak zorunda kaldı.)
15. Wegen seiner Steuervergehen wurde er zu einer Geldstrafe verurteilt. (Vergi suçları nedeniyle para cezasına çarptırıldı.)
16. Wegen des Coronavirus wurden viele Veranstaltungen abgesagt. (Koronavirüs nedeniyle birçok etkinlik iptal edildi.)
17. Wegen eines Unfalls kam ich zu spät zur Arbeit. (Bir kaza nedeniyle işe geç kaldım.)
18. Der Flug wurde wegen eines technischen Problems gestrichen. (Teknik bir sorun nedeniyle uçuş iptal edildi.)
19. Wegen ihrer Erkältung konnte sie nicht zum Konzert gehen. (Soğuk algınlığı nedeniyle konsere gidemedi.)
20. Wegen des Schnees kam der Verkehr zum Stillstand. (Kar nedeniyle trafik durdu.)
 

Benzer konular

Geri
Üst Alt