Hoşgeldiniz!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Hemen Kayıt OL!

Soru Almanca Während Nedir Ve Nasıl Kullanılır?

Soruoneki

ahmetyusufc

Kurucu
Moderatör
Vip Üye
Çalışkan
Kursiyer
Katılım
4 Ocak 2023
Mesajlar
556
Almancada ''Während'' ne anlama gelir ve cümle içinde nasıl kullanılır. 20 tane örnek cümle ile ''während'' kelimesini açıklayabilir misiniz?
 
Almancada 'Während', Türkçe'de 'sırasında', 'esnasında', 'iken' gibi anlamlara gelir ve bir durumun gerçekleştiği veya bir eylemin yapıldığı sırada başka bir eylemin de gerçekleştiğini veya yapıldığını belirtmek için kullanılır. İşte size 20 örnek cümle:

1. Während ich lese, höre ich Musik. (Kitap okurken müzik dinlerim.)
2. Während sie spricht, esse ich. (Konuşurken yemek yerim.)
3. Während er schläft, arbeite ich. (O uyurken ben çalışırım.)
4. Während ich fernsehe, trinke ich Tee. (Televizyon izlerken çay içerim.)
5. Während mein Mann fährt, schaue ich aus dem Fenster. (Eşim araba kullanırken pencereden dışarı bakarım.)
6. Während des Sommers bin ich in den Bergen. (Yazın dağlarda olurum.)
7. Während des Konzerts haben wir getanzt. (Konsert sırasında dans ettik.)
8. Während der Vorlesung habe ich Notizen gemacht. (Ders sırasında notlar aldım.)
9. Während des Picknicks haben wir Karten gespielt. (Piknik sırasında kart oynadık.)
10. Während ich jogge, höre ich Podcasts. (Koşarken podcast dinlerim.)
11. Während der Pause habe ich den Lehrer um Hilfe gebeten. (Ara verirken öğretmenden yardım istedim.)
12. Während des Films habe ich Popcorn gegessen. (Film seyrederken patlamış mısır yedim.)
13. Während des Mittagessens habe ich mit meiner Familie gesprochen. (Öğle yemeği sırasında ailemle konuştum.)
14. Während des Regens saßen wir im Haus. (Yağmur yağarken eve oturduk.)
15. Während der Probe habe ich mein Solo gesungen. (Prova sırasında solo şarkımı söyledim.)
16. Während der Fahrt habe ich Flugangst. (Yoldayken uçak korkum var.)
17. Während der Präsentation hatte ich Lampenfieber. (Sunum sırasında heyecanlandım.)
18. Während der Prüfung konnte ich mich nicht konzentrieren. (Sınavda odaklanamadım.)
19. Während des Winterurlaubs haben wir Ski gefahren. (Kış tatilinde kayak yaptık.)
20. Während des Konzerts habe ich Fotos gemacht. (Konserde fotoğraf çektim.)

Umarım bu örnekler 'Während' kelimesini anlamak için yeterli olmuştur.
 

Benzer konular

Geri
Üst Alt