Hoşgeldiniz!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Hemen Kayıt OL!

Soru Almanca Ändern Kelimesi Anlamı Ve Kullanımı

Soruoneki

ahmetyusufc

Kurucu
Moderatör
Vip Üye
Çalışkan
Kursiyer
Katılım
4 Ocak 2023
Mesajlar
556
Almanca "ändern" kelimesi ne anlama gelir ve cümle içinde nasıl kullanılır? Konuyu anlatırmısın ve 20 adette örnek verebilir misin?
 
Almanca "ändern" kelimesi "değiştirmek" anlamına gelir. Bu fiil, bir şeyin ya da durumun var olan hâlini farklı bir hâle dönüştürmek anlamında kullanılır. Aynı zamanda bir şeyi düzenlemek, ayarlamak ya da revize etmek anlamlarını da taşır.

İşte "ändern" kelimesinin örnek kullanımları:
1. Ich möchte mein Profilbild ändern. (Profil resmimi değiştirmek istiyorum.)
2. Kannst du bitte die Musik ändern? (Müziği değiştirebilir misin lütfen?)
3. Er hat seinen Beruf geändert. (O, mesleğini değiştirdi.)
4. Wir müssen unsere Pläne ändern. (Planlarımızı değiştirmemiz gerekiyor.)
5. Sie haben den Preis geändert. (Fiyatı değiştirdiler.)
6. Ich möchte meine Bestellung ändern. (Siparişimi değiştirmek istiyorum.)
7. Kannst du mir das Rezept ändern? (Tarifi değiştirebilir misin?)
8. Der Lehrer hat die Prüfung geändert. (Öğretmen, sınavı değiştirdi.)
9. Sie hat ihre Meinung geändert. (Fikrini değiştirdi.)
10. Ich muss meine Einstellung gegenüber dieser Sache ändern. (Bu konuda tutumumu değiştirmem gerek.)
11. Der Film wurde geändert, um ihn kinderfreundlicher zu machen. (Film, çocuklar için daha uygun hale getirilmek için değiştirildi.)
12. Kannst du bitte deine Pläne ändern, um uns zu helfen? (Bize yardım etmek için lütfen planlarını değiştirebilir misin?)
13. Sie hat ihren Flug geändert, um eine billigere Option zu finden. (Daha ucuz bir seçenek bulmak için uçuşunu değiştirdi.)
14. Die Stadt hat die Verkehrsregeln geändert, um die Sicherheit zu verbessern. (Kent, güvenliği artırmak için trafik kurallarını değiştirdi.)
15. Können wir bitte die Zeit ändern, zu der wir uns treffen? (Buluşma saati değiştirebilir miyiz lütfen?)
16. Mein Chef hat den Termin geändert. (Patronum, tarihi değiştirdi.)
17. Wir haben das Design unseres Logos geändert. (Logomuzun tasarımını değiştirdik.)
18. Sie haben meinen Namen in ihrer Liste geändert. (Listelerindeki adımı değiştirdiler.)
19. Kannst du bitte die Sprache auf meinem Telefon ändern? (Telefonumdaki dil ayarını değiştirebilir misin lütfen?)
20. Das Wetter hat sich geändert und es regnet nun. (Hava değişti ve şimdi yağmur yağıyor.)
 

Benzer konular

Geri
Üst Alt